piątek, 22 listopada 2013

Razem przeciw białaczce

Dzisiaj chciałam Was zachęcić, jeśli oczywiście jeszcze tego nie uczyniliście, do zapisania się do rejestru dawców szpiku.
Powiem Wam jaka była moja doga do podjęcia tej decyzji.
Otóż od 18 roku życia jestem honorowym dawcą krwi. Takie było moje postanowienie na dorosłość, że gdy tylko będę mogła zacznę oddawać krew.
I tak już czynię od prawie 9 lat, z 4 letnią przerwą na narodziny dwóch córeczek :)
Jakieś dwa lata temu w mojej okolicy ruszyła pomoc dla małego Tobiasza Jasińskiego, który jako 2-latek zachorował na białaczkę, zaczęto zbierać fundusze na leczenie. Ogólnie zrobiło się głośno.
Niestety chłopca nie udało się uratować pod koniec maja 2012 roku chłopiec zmarł.
Jego rodzice jednak zaczęli walczyć o innych i o pozyskiwanie dawców szpiku dla innych.
Wtedy  i ja zaczęłam poważnie myśleć o tym aby zostać dawcą.
Rejestracja wyglądała bardzo prosto wypełniłam ankietę na stronie DKMS po czym przysłali mi papiery do podpisania oraz patyczki do pobrania wymazu z wewnętrznej strony policzka. Sprawa bardzo prosta.
Potem odesłałam wszystko do DKMS, po jakiś 2 miesiącach dostałam kartę oraz zostałam wciągnięta do bazy.
Proste?-Bardzo proste, potrzeba tylko trochę chęci, odwagi i podjęcia decyzji.
Zachęcam wszystkich.

1 komentarz: